Za pomocą TBM marka Volkswagen chce poinformować swoich klientów, że rozpatrzy wszelkie reklamacje związane z wdrożeniem czynności serwisowych w samochodach z silnikami wysokoprężnymi typu EA189, które będą dotyczyć określonych podzespołów silnika oraz układu oczyszczania spalin. TBM odnosi się w sumie do 11 podzespołów układu recyrkulacji spalin, układu wtrysku paliwa i układu oczyszczania spalin, są to: sonda lambda, czujnik temperatury, zawór przełączający recyrkulacji spalin, zawór recyrkulacji spalin, czujnik różnicy ciśnienia, wtryskiwacz, pompa wysokiego ciśnienia, zasobnik paliwa, zawór regulacji ciśnienia, czujnik ciśnienia, przewód wtryskowy.
Bezpłatne TBM obowiązuje zasadniczo przez 24 miesiące od chwili wykonania akcji serwisowej, do łącznego przebiegu samochodu maks. 250 000 km w chwili skorzystania z niego (w zależności od tego, które kryterium zostanie spełnione wcześniej).
Oczywiście obejmuje ono także samochody, w których akcja serwisowa została wykonana w przeszłości.
TBM nie ma żadnego związku z wyjaśnieniami producenta, że akcja serwisowa nie wpływa negatywnie na żywotność silnika i układu oczyszczania spalin. Odpowiednie urzędy potwierdziły, że akcja serwisowa spełnia wszelkie wymogi prawne, a jej wykonanie nie ma żadnego wpływu na pogorszenie wartości zużycia paliwa, emisji CO2, mocy silnika i maksymalnego momentu obrotowego, jak również emisji hałasu. TBM to informacja ze strony producenta, że aktualizacja nie ma negatywnego wpływu na żywotność samochodu. Celem tego świadczenia jest zwiększenie zaufania wszystkich klientów do niezawodności akcji serwisowej oraz dodatkowe zmotywowanie klientów do zlecenia jej wykonywania.
Szczegółowe informacje na temat warunków i zakresu TBM dostępne są u wszystkich partnerów serwisowych marki oraz online.
Oczywiście klienci mogą się również skontaktować z biurem obsługi klienta listownie, przez e-mail lub telefonicznie.