Filtry cząstek stałych do silników wysokoprężnych zmniejszają liczbę cząstek sadzy zawartych w spalinach silników wysokoprężnych, zapewniając tym samym jeszcze mniejszą emisję spalin i bardziej przyjazną dla środowiska pracę silnika.
W samochodach marki SEAT jedyny montowany przez nas system jest bezobsługowy. Jednakże, osadzające się w filtrze spaliny nadal muszą być usuwane, aby nie doszło do jego zatkania. W tym celu ceramiczny element filtracyjny jest wyposażony w powłokę zawierającą metal szlachetny, która działa na dwa sposoby: Podczas pasywnej regeneracji zalegające w filtrze spaliny zostają w powolny, nieinwazyjny sposób przekształcony w CO2. Proces ten zachodzi w temperaturze od 350 - 500°C i odbywa się w sposób ciągły, zwłaszcza podczas jazdy po autostradzie, nie wymagając przy tym żadnych specjalnych działań.
W przypadku dłuższej pracy z niewielkim obciążeniem, na przykład w ruchu miejskim, aktywny wzrost temperatury spalin do około 600°C przyczynia się do dodatkowej regeneracji filtra mniej więcej co 1.000 do 1.200 kilometrów. W tej temperaturze cząsteczki nagromadzone w filtrze ulegają spaleniu.