Jeśli chodzi o hydrauliczne amortyzatory teleskopowe, należy rozróżnić amortyzatory jednorurowe (amortyzator gazowy) i dwururowe. Teleskopowy amortyzator gazowy, montowany również w samochodach SEAT, składa się z cylindra wypełnionego olejem, w którym znajduje się tłoczący tłok roboczy, mający na końcu korek z niewielką przepuszczalną jamą (membraną). Olej podczas cofania się tłoka przepływa przez tę membranę, tworząc pewien opór przepływu. Równocześnie sprężana jest leżąca u podstaw komora gazowa. Poprzez tę poduszkę gazową tłok rozdzielający jest popychany z powrotem do pozycji wyjściowej. Ta zasada tłumienia pozbawia energię kinetyczną drgającego samochodu i przekształca ją w energię cieplną.
Amortyzatory zapewniają nie tylko komfort jazdy, ale także doskonałe zachowanie się pojazdu i dobrą sterowalność samochodu. Znacznie zwiększają bezpieczeństwo ruchu drogowego pojazdu.