W pewnych sytuacjach drogowych, np. podczas pokonywania zakrętów, występują różne prędkości obrotowe kół. Na przykład podczas pokonywania zakrętu koła znajdujące się po zewnętrznej stronie zakrętu obracają się szybciej niż koła znajdujące się po jego wewnętrznej stronie. Mechanizm różnicowy kompensuje te różnice w obrotach kół między kołami na osiach napędzanych. Mówiąc prościej, koła, które muszą poradzić sobie z większą liczbą obrotów, mają możliwość swobodnego obrotu, aby skompensować różnicę obrotów.
Blokada mechanizmu różnicowego wykorzystuje sygnały elektroniczne do krótkotrwałego przerwania funkcji mechanizmu różnicowego. Ponadto łączy odpowiednie koła, aby zapewnić, by nawet 100% mocy napędowej było kierowane na koło, które ma najlepszą przyczepność.
Dokładną wielkość oporu powietrza działającego na samochód można obliczyć dopiero po określeniu współczynnika oporu powietrza oraz powierzchni czołowej samochodu (rzut jego przedniej części na powierzchnię). Korzystna konstrukcja nadwozia oraz małe wymiary szczelin i połączeń, które są typowe dla samochodów SEAT-a, zmniejszają turbulencje, co sprzyja niskiemu współczynnikowi oporu powietrza, a w konsekwencji obniża zużycie paliwa i koszty.