Zawieszenie wielowahaczowe różni się od innych typów konstrukcji ze względu na niezależną pracę elementów sterowania i zawieszenia. Stosując zawieszenie przednie czterowahaczowe, konstrukcja samochodu jest pośrednio podparta przez rozpórkę zamontowaną na wahaczu nośnym. Koło jest prowadzone przez cztery wahacze w kształcie pręta i drążek gąsienicowy. Ta zasada konstrukcyjna poprawia zachowanie kierownicy i minimalizuje wpływ nierówności drogowych na układ kierowniczy.
W przypadku osi tylnej zawieszenie czterowahaczowe może być zaprojektowane bardzo kompaktowo. Pozwala to na uzyskanie dłuższego przemieszczenia, które jest kompatybilne z napędem na wszystkie koła. Ponadto, czterowahaczowe zawieszenie tylne działa jako korektor pasa ruchu w obszarze granicznym.
W modelach SEAT-a stosowana jest tylna oś wielowahaczowa (lub tylne zawieszenie wielowahaczowe) jako konstrukcja zgodna z zasadą czterech ogniw. Charakteryzuje się ona 3 wahaczami poprzecznymi i 1 wahaczem wleczonym na każde koło.