Nowy 2.0 T FSI (Turbo Fuel Stratified Injection) marki SEAT z turbosprężarką spalinową łączy zalety bezpośredniego wtrysku benzyny i turbodoładowania w najnowocześniejszym silniku. Silnik 2.0 TFSI osiąga dane dotyczące wydajności, niespotykane dotąd w czterocylindrowym silniku benzynowym: stały wysoki moment obrotowy w szerokim zakresie prędkości obrotowych, znakomite osiągi silnika połączone z typowym zachowaniem reakcji silnika benzynowego i wysokimi prędkościami obrotowymi, charakteryzujące się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa i niskim poziomem emisji. Szczególnie w zakresie częściowego obciążenia silnika, wysoka kompresja TFSI umożliwia niższe zużycie paliwa w porównaniu z konwencjonalnym silnikiem turbo.
Dzięki optymalizacji wtrysku bezpośredniego poprawia się jednocześnie dynamiczne zachowanie silnika. W porównaniu z silnikiem wolnossącym z wtryskiem paliwa do kolektora dolotowego, charakteryzującym się podobnymi osiągami i momentem obrotowym, zużycie paliwa można zmniejszyć nawet o 20%, przy czym 2.0 TFSI oferuje w tym porównaniu jeszcze lepsze wartości współczynnika sprężystości.