Regulacja turbosprężarki jest konieczna, aby w możliwie najszerszym zakresie prędkości obrotowych silnika można było uzyskać prawie stałe ciśnienie doładowania. Zmienna geometria turbosprężarki zmienia w sposób ciągły sprawność turbiny i tym samym gwarantuje, że cała energia spalin może być wykorzystana do regulacji ciśnień w kolektorze. Regulowane łopatki zapewniają to w szerokim zakresie regulacji przy jednocześnie dobrej sprawności. Jeśli ciśnienie gazu jest zmniejszone przy niskich obrotach silnika, łopatki są regulowane w celu zmniejszenia przekroju w turbosprężarce, co powoduje wzrost ciśnienia gazu. Gdy ciśnienie spalin wzrośnie przy wyższej prędkości obrotowej silnika, przekrój przewodu doprowadzającego zwiększy się za sprawą adaptacyjnych łopatek. Turbosprężarki ze zmienną geometrią turbiny są szczególnie wydajne przy częściowym obciążeniu, gdyż wtedy nie pojawia się opóźnienie reakcji turbosprężarki. To sprawia, że moc silnika jest większa, znacznie poprawia się jego czas reakcji oraz wpływa pozytywnie na emisję spalin. SEAT wyposaża wszystkie silniki TDI® w turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny.