Opór aerodynamiczny (wraz z oporem toczenia) jest decydującym czynnikiem, który określa dynamikę Twojego samochodu i jego wydajność. Im większy okaże się opór powietrza, tym więcej siły potrzeba, aby rozpędzić samochód do określonej prędkości, a następnie tę prędkość utrzymać.
Opór powietrza spowodowany jest przemieszczaniem się powietrza otaczającego pojazd. Na skutek tarcia powietrza o powierzchnię pojazdu, napiera ono w kierunku przeciwnym do ruchu samochodu.
Wzór na obliczanie oporu powietrza wynosi: opór powietrza = prędkość samochodu2 x powierzchnia czołowa x współczynnik oporu powietrza x ½ gęstości powietrza.
Charakterystyczna konstrukcja Twojego SEAT-a, w tym niewielkie wymiary szczelin i połączeń, zmniejsza drgania podczas jazdy. Ponadto dzięki niej samochód ma niższy opór powietrza, co sprzyja oszczędności paliwa. Należy jednak pamiętać, że największy wpływ na opór powietrza ma prędkość jazdy. Przykładowo: podwojenie prędkości jazdy powoduje nawet czterokrotne zwiększenie oporu powietrza.