Dzięki wydajności sięgającej 45 procent, silniki Diesla z technologią pompowtryskiwaczy należą do najbardziej sprawnych silników spalinowych. Oprócz silników TDI z wtryskiem common rail, wszystkie silniki TDI marki SEAT posiadają tę nowoczesną, skuteczną technologię.
W systemie wtrysku typu pump-jet pompa wysokociśnieniowa, zawór wtryskowy i wtryskiwacz tworzą jednolitą jednostkę konstrukcyjną. Dlatego też, przy każdym cylindrze wytwarzane jest oddzielnie maksymalne ciśnienie wtrysku do 2.400 barów. Wytwarzanie ciśnienia odbywa się mechanicznie. Poprzez dodatkową krzywkę na wałku rozrządu, mały tłok, tzw.
Krzywka jest ukształtowana tak, aby proces ten odbywał się z wysoką prędkością, co pozwala na szybkie wytworzenie wymaganego ciśnienia. Zaletami technologii wtrysku pump-jet są: niższa emisja spalin i mniejsze zużycie paliwa przy większej mocy. Podstawowa idea systemu pump-jet sięga aż do samego Rudolfa Diesla, któremu jednak w 1905 roku brakowało jeszcze środków technicznych do jej realizacji. Jednak i on już wtedy miał pomysł, aby wprowadzić paliwo bezpośrednio, bez objazdów i komór wstępnych, do komory spalania