W silnikach benzynowych w nowoczesnych samochodach układy wtryskowe dbają o przygotowanie mieszanki paliwowej.
W przypadku zastosowania sterowanego katalizatora niezbędny jest precyzyjnie odmierzony, zmienny rozdział paliwa. Ten wymóg może być optymalnie spełniony tylko przez elektronicznie sterowany wtrysk paliwa.
Centralny układ wtryskowy dozuje paliwo przez dyszę wtryskową do wszystkich cylindrów. Bardziej wydajny i ekonomiczny jest jednak wtrysk wielopunktowy.
W tym systemie jeden wtryskiwacz dozuje paliwo do każdego cylindra. Tworzenie mieszanki (gaźnikowanie) odbywa się zazwyczaj bezpośrednio przed zaworem wtryskowym w kolektorze dolotowym.
Elektronicznie sterowany wtrysk paliwa zapewnia tworzenie idealnej mieszanki w każdym cylindrze. Dzięki temu uzyskuje się wysokie osiągi silnika, niskie zużycie paliwa i dobrą charakterystykę spalin.
Wtrysk wielopunktowy, stosowany w SEAT-ie we wszystkich modelach benzynowych, spełnia ten cel dzięki indywidualnemu nawęglaniu w każdym cylindrze, co skutkuje cichą pracą i zmniejszoną emisją zanieczyszczeń.