"Multitronic" to automatyczna skrzynia biegów, w której zastosowano bezstopniową zmianę przełożenia. Przekładnie tego typu nazywane są również CVT (Continuously Variable Transmission). Dzięki dwóm wariatorom, z których każdy ma kształt stożka, pasek napędowy (łańcuch ogniwowy) może bezstopniowo przesuwać się po różnych promieniach na obu osiach skrzyni biegów. Elektroniczny układ sterowania stale kontroluje i optymalizuje przełożenie.
Ta automatyczna regulacja przełożenia za pomocą sprzężenia zwrotnego umożliwia przenoszenie napędu bez przerywania trakcji. Multitronic wykorzystuje zawsze optymalny moment obrotowy i umożliwia jednocześnie idealne przyspieszenie i oszczędność paliwa.
Szczególną cechą Multitronic w połączeniu z Tiptronic jest możliwość symulacji zaprogramowanych na stałe ""wirtualnych"" biegów. W odpowiednio wybranym trybie pozwala to kierowcy zmieniać biegi za pomocą przełączników kołyskowych na kierownicy.