Sprzęgło samonastawne (SAC) przeciwdziała stałemu zużyciu okładzin sprzęgłowych w sposób mechaniczny i zapewnia stały skok pedału, a raczej punkt nacisku.To znana metoda, także ze względu na kształt sprzęgła ze sprężyną membranową. W uproszczeniu działa ono zgodnie z zasadą działania hamulca bębnowego. Sprężyna kielichowa przenosi siłę nacisku na tarczę sprzęgła i okładziny w kierunku trakcji. Ten mechanizm zwalniający jest sterowany poprzez hydrauliczny mechanizm sprzęgła z samonastawnym zaworem ciernym. Zbiornik magazynowy zapewnia stały dodatkowy wymagany płyn hydrauliczny.
Samonastawne sprzęgło zapewnia dodatkowe korzyści. Kierowca musi stosować niewielki nacisk na pedał ze względu na małą siłę zwolnienia. Ponadto sprzęgło ze sprężyną membranową ma bardzo długą żywotność ze względu na niewrażliwość na wysokie prędkości i niewiele pojedynczych elementów.